Lector univ. la disciplina – Misiologie și ecumenism

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Tel: 0259 408 182
Studii:

-Licenţiat în Teologie Ortodoxă (Universitatea din Oradea), Filologie clasică (Universitatea "Babeș-Bolyai ", Cluj-Napoca) și Filozofie (Université Paris IV-Sorbonne);
-Bursier internațional al Ecole Normale Supérieure-rue d'Ulm din Paris (2002-2005);
-Doctor al Ecole Pratique des Hautes Etudes-Sorbonne (2010).
-Bursier post-doctoral al Colegiului Noua Europă din București (2014-2015).
 
 
Teme de interes:

Dezbateri doctrinare pe drumul către Niceea, moștenirea niceeană, Sfântul Grigorie de Nyssa și posteritatea sa bizantină, Părinţii capadocieni, geneza și evoluția curentului heteroousian (Aeţiu și Eunomie), începuturile controversei hristologice (Apolinarie de Laodiceea).
 
 
Cărți:
 
-Grigorie de Nyssa, Impotriva lui Eunomie II, introducere, traducere din greaca veche și note, Polirom, Iași, 2017 (în curs de apariție)
 
-Infinitatea lui Dumnezeu la Sfântul Grigorie de Nyssa: folosirea teologică a unui concept, Editura Universității „Alexandru-Ioan Cuza”, Iași, 2015
 
-Grigorie de Nyssa, Impotriva lui Eunomie I, traducere din greaca veche și note, Polirom, Iași, 2010
 
Articole (selectiv):
 
-”La dynamique de la vie spirituelle chez saint Jean Climaque: un bref regard comparatif avec saint Grégoire de Nysse”, Byzantinische Zeitschrift 110(1)/2017, p. 149-168.
 
-”Le titre Theotokos dans les débats christologiques du IVe siècle”, Laval théologique et philosophique 72(3)/2016, p. 491-511.
 
-”Reception de la théorie du progrès perpétuel au XIVe siècle byzantin: Grégoire Palamas et Calliste Angélicoudès”, New Europe College Yearbook 21/2015, p. 117-141.
 
-”Philosophical Arguments and Christian Worship in St. Basil's Debate against Eunomius” in The Ecumenical Legacy of the Cappadocians, N. Dumitrașcu (ed.), New-York, Palgrave Macmillan, 2015, p. 93-104.
 
-”Interpretarea și receptarea teoriei epectazei în gândirea Părintelui Dumitru Stăniloae”, Studii Teologice 1/2014, p. 27-41.
 
-”A propos d'une 'théologie de l'Infini incarné' chez Grégoire de Nysse”, Ephemerides Theologicae Lovanienses 90(2)/2014, p. 453-483.
 
”On the Interpretation of the Theory of Perpetual Progress (epektasis): taking into Account the Testimony of Eastern Monastic Tradition”, Revue d'histoire ecclésiastique 110(3-4)/2014, p. 564-587.
 
-”L'infinité divine dans le débat trinitaire du CE III: le noyau de l'argumentation est-il philosophique ou bien scripturaire?”, in Gregory of Nyssa: Contra Eunomium III. An English Translation with Commentary and Supporting Studies. Proceedings of the 12th International Colloquium on Gregory of Nyssa, 14-17 September, Leuven, J. Leemans and M. Cassin (eds), Leiden, E.J. Brill, 2014, p. 675-685.
 
-”Grigorie de Nazianz, Scrisoarea 101, către Cledoniu. Prezentare, traducere și note”, Orizonturi Teologice 12(1)/2013, p. 83-96.
 
-”Emilia sau Emmelia, cum o chema de fapt pe mama Sfântului Vasile cel Mare?”, Studii Teologice s.n. 9(4)/2013, p. 69-78.
 
-”L'infinité divine chez Grégoire de Nysse: de l'anthropologie à la polémique trinitaire”, Vigiliae Christianae 67(2)/2013,p. 137-168.
 
-”Syméon le Nouveau Théologien comme témoin de la tradition spirituelle de Grégoire de Nysse”, Studia Monastica 54(2)/2012, p. 235-251.
 
-„Filipeni 2,6-7a în versiunile românești ale Sfintei Scripturi, cu o scurtă privire asupra controverselor teologice ale secolului al IV-lea”, Studia Universitatis „Babeș-Bolyai”- Theologia Orthodoxa 20(2)/2011, p. 32-45.
 
-”Prima intrepretare a crezului de la Niceea: scrisoarea lui Eusebiu de Cezareea către cei din eparhia sa”, Orizonturi Teologice 9(2)/2010, p. 148-164.